matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Tuesday, January 11, 2011

Fenomena dRBook, Kontroversi Buku Interlok dan Otak Manusia


Dr Rozmey buat hal lagi. Mahu buat dRbook ganti Facebook. Sumber: Facebook


Persepsi gua kata ini adalah fantasi semata mata. Saja je nak buat gempak..lol!!!




Novel Interlok hasil karya Abdullah Hussian cetus kontroversi kaum. Rujuk di sini, sini, sini dan sini


Persepsi gua kata ini novel ini menceritakan realiti sebenar. Bukan sengaja untuk memainkan api perkauman


Betullah kata Prof Bakar tentang otak manusia ni. Masing masing ada pandangan tersendiri. Beliau ibaratkan satu gelas berisi separuh air. Satu pihak kata dia nampak gelas itu ada separuh air. Manakala satu pihak lagi kata dia nampak gelas itu ada separuh udara. Dua dua jawapan tak salah kan. Mereka betul sebab mereka mengikut apa yang mereka nampak.

Samalah dengan kes Dr Rozmey, gua tak mahu menyokong dan membantah. Lantak dialah nak buat dRbook untuk ganti facebook ke hape. Semua orang boleh komen kan. Novel Interlok pun sama jugak. Gua tak pandai nak nilai novel tingkatan 5 ini berunsurkan perkauman atau tak. Bagi la yang pakar buat kerja. 

So, konklusinya kita semua melihat dari mata yang sama. Apa yang membezakannya adalah perspektif dan sudut pandangnya. Tapi yang berbeza itu tak semestinya tiada titik persamaan. Terima lah segala perbezaan tu dengan ilmu dan yakin pada Yang Maha Pencipta swt.

p/s: Agak agak ada kaitan tak entri ini.


2 comments:

tanpa nama said...

lol !!!! Hahaha

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD