matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Friday, October 22, 2010

Pialaq tu bahasa utara ke?

*klik untuk tumbesaran

Bangun pagi2 mesti ushar paper Kosmo dulu. Aktiviti harian la katakan. Tapi hari ni Kosmo kantoi dengan gua beb...hehe Silap besar la lu. Minta maaf la sebab gua dah buat screenshot dan publish kat sini. Bab typo error ni gua malas nak cerita panjang2 sebab semua orang pernah buat silap. Itu semua benda lazim je.

Apa yang penting kat sini ialah gua nak tahu adakah terma 'pialaq' ni memang diguna pakai di negeri2 utara Malaysia.? Memandangkan laporan yang disentuh ialah berkaitan pasukan bola negeri Kedah, penulis Kosmo ni mungkin terikut ikut dengan dialek utara. Atau kemungkinan besar juga penulis mempunyai bini orang utara.

p/s: Kesan sampingan dari study subjek pharmacognosy yang berlebihan dan boleh membunuh bila2 masa saja. Study bahasa lagi senang kan :-)

8 comments:

amira said...

haha.. bukan ke artikel2 macam tu akan ditapis dulu oleh editor? tak paham aku..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tak ada dalam senarai pon piala orang panggil pialaq...

yang ada carutan seakan-akan nama pialaq tu..

hahaha

thiya said...

fyi, pialaq tu bukan versi utara.. tu org bukan utara terlebih2 sebutan,..

p/s: xpenah ku dgr lagi org utara sebut lagu tu...

matpek said...

@amira- aku pun tak faham. mungkin versi online je kot..tak pun penulis tu bosan xda kerje..hehe

matpek said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr- mana la saya tau bahasa2 utara ni..habaq mai la lg kat ceq ni..hehehe(betul ke)

matpek said...

@thiya - tu diaa..marka utara dah mai dah..hehe ceq ingatkan pialaq tu bahasa utara.. bnyi mcm lebih kurang jek..habis tu org utara sebut piala tu ape??

ms.GrEEn said...

hahaha..lain mcm je..pialaq..kalo utara...ada makna lain dah tuh...hahaha...besela...human error:)

harisu-sama a.k.a RS said...

lawak2..haha.

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD