matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Thursday, March 17, 2011

Ayat Dalam Hikayat


Kamawas: "Empangan kalau dah dibuka,
masakan boleh ditahan airnya".
Double meaning sioott !!!
Gua tak tau pulak zaman dulu dah ada empangan..hahaha 


Sampai masa tibanya waktu, redup hati kaum berdua,
 bila dua jasad bersatu, hidup mati jadi bersama. 
Sampai masa tibanya waktu tidur, 
gua dah tak larat gelak fikir aksi cermin sakti 
Archimedes menewaskan hulubalang Geruda yang 'amat tough'.


p/s: Gua bagi 3.5 bintang je la Hikayat Merong Mahawangsa ni. Aksi boleh dikatakan terbaik. Watak semua in karekter..Jalan cerita lebih kurang je. dah nama pun hikayat kan. huahua. Tahniah KRU untuk standard filem Melayu. Tapi sebab abang Anuar Zain yang nyanyi lagu OST HMM ni gua kasi tambah 0.5 lagi jadi 4 bintang la. Hidup suku berparut !!!


5 comments:

Kumbang Jingga said...

patut KRU buang part cermin tu..kelakar dan tak masuk dek akal hehehe

Shafiq Rosli said...

yg part cermin tu mmg wujud sbnrnye tp effect die agak melampau..anyway,cgi die terbaek..

eesyaheera said...

ayat empangan jugak kau ingat. adoihhhh. haha

matpek's property said...

Kumbang Jingga, Shafiq
agak r tak masuk akal..effect terlebih sangat...kata nak tayang sampai 72 panggung, tapi silap kecik camni buat penonton mengeluh lepas keluar panggung..

eesyaheera
aku minat gila kat khir rahman sebab tu aku ingat ayat dia..

"apa salahnya mengintai di bawah tudung saji"

matpek's property said...

*52 panggung

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD