matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Tuesday, September 21, 2010

Sup Gearbox dan Ulam


Gambar ni aku amik kat bazar ramadhan baru ni kat kampung aku di ketereh. Kalau 'giabok' itu ada logiknya ditulis begitu kerana bunyinya seakan akan sama dengan gearbox. Tetapi bagi aku ejaan 'ulang' itu tidak menepati perkataan ulam sedangkan biasanya ulam disebut 'ule' atau 'uley' di negeri Kelantan. 

Fuhh..masa snap gambar ni rasa segan tak yah cakap la. Sebab ramai gila kot orang time tu. yang makcik tukang jual tu pun tak habis2 duk jeling kat aku..haha Tapi tak pa bukan orang kat situ cam aku pun. Jarang2 sekali ada bazar ramadhan kan.

1 comment:

Unknown said...

salam sahabat
ehm seru yach tidak bisa catat ulasan hanya bisa good luck

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD

Daisypath Anniversary tickers