matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Tuesday, August 17, 2010

Ini baru betul main bola - edisi istimewanya main ragbi di Iran

Dalam entri sebelum ini (di sini) Iran dengan tegasnya menegakkan syiar Islam dengan membuang Ali Karimi yang digelar Maradona Asia dari Kelab Stell Azin FC kerana didapati tidak berpuasa pada Ramadhan kali ini. Bagus dan berani bukan.


Okeh. Jom kita ushar pulak pasukan ragbi di Iran ini. Tidak pelik kalau lelaki yang main ragbi. Tapi ini adalah pasukan ragbi wanita. Ia tidaklah menarik sangat kerana sudah banyak negara di dunia ini dah ada pasukan ragbi wanita. Pasukan ragbi wanita Iran ini baru ditubuhkan 10 tahun yang lalu. Cuba korang tengok apa yang istimewanya tentang pasukan ini.


Percaya tak kalau diorang la yang main ragbi tu. Yang tengah angkat tangan tu la jurulatihnya.


Aku tak tipu kan diorang pakai camni kat Iran. Agak agak kalau wanita pasukan Itali tu jatuh, mesti sakit lebih. Kesiannya..


  
Bersiap sedia menuju padang perlawanan


Weeee.. Taula baju aku cantik. Tak yah la main tarik2.


Caraa dia...Nampak tak permainan disitu.. 


Agak agak kat Malaysia ada tak berlaku camni..? haha Kesimpulannya susah kita nak cari atlit wanita boleh tutup aurat mereka. Semuanya mesti pakai tight dan singlet. Penonton pun suka la tengok kan. Mengadap je kat depan TV tu. Lagi2 kalau game renang atau gimnastik tak pun olahraga. Papepun ni buat aku bangga kat negara dan pemimpin Iran. Dah la tak mudah tunduk dengan Amerika Israel malah lantang menentangnya lagi. Umatnya terdidik dengan undang undang Islam. Tak kisah lah ada orang cakap Iran tu Syiah ke hape, yang penting ia tetap Islam dan aku bangga dengan keberanian mereka.

7 comments:

GaDis CoMeL said...

bagus kan kalo atlet kat Malaysia ni camni. tp, jgn harap la.

Zairie Husin said...

lasak nyer :D

my recent post:
sempena ramdhan|peniggalan nabi s.a.w

Apih said...

tu dia.. minah arab main ragbi kai tudung. mngalahkan minat malaysia main bola jaring sampai tlanjang bugil

ishiko said...

bagusnye mereka tu.. huhuhu..

♥ shiMawar ♥ said...

wa..hebatnye..masih boleh menutup aurat wlupun menyertai sukan yg agak ganas..syabas! :)

Ainil Hawa said...

saya penah main rugby touch kt cni
tp rugby touch x ganas
best2 kena tangkas la

ASaDa RyutaRo said...

tabik dgn keberanian iran ni.

huhu.. lasak gak diorang ni main. aku pun tak pernah main ragbi. yg bestnya.. tutup aurat!

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD