matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Thursday, July 15, 2010

Kalau dah bangang tu, bangang jugak la.. habis duit kerajaan, cilok duit rakyat pulak.. baguih sangat laa tu... potong subsidi konon..


Assalamu'alaikum...
Ahhh! 5 sen jer. Takkan itu pun nak riuh!!!
Pasir yang diorang curi kat Selangor tu lagi banyak.
Entah berapa juta diorang dah ambik...
nak bising-bising pasal minyak naik 5 sen?
Bersyukurlahhh...
kat Singapore, Hong Kong, Taiwan, Thailand petrol lagi mahal ooo...
Korang ingat sesaje kerajaan membazir duit yang kita bayar tuh?
cuba tengok keliling korang,
Jalanraya, highway, sekolah, hospital, lapangan terbang
korang tau tak, Jambatan Pulau Pinang tu yang terpanjang kat Asia...
KLCC tu...menara berkembar tertinggi di dunia!!!
kat Bangladesh, Zimbabwe, Sudan ada tak benda-benda macam ni?
tak jumpa bro!!!
Tu pun korang nak bising-bising.
Berkorbanlah sikit, apa salahnya...
apa korang tak sayang kan negara ke?
Hahhh!!! Apa???
Tak patriotik langsung!!!
Bro...
negara kita nak bankrap lagi 9 tahun yob,
inilah masanya nak tolong negara kita...
inilah masanya kita buktikan semangat patriotik kita...
bila lagi nak berkorban untuk negara?
jangan kata nak lawan Israel
berdemo depan US Embassy pun hang pa tak berani,
takkan petrol naik 5 sen hang pa nak riuh!!!
Sudah la bro
Cuba la fikir secara rasional...
guna la otak kepala lutut tu sikit
Yang mana-mana yang selalu membazir tu jimatkan la sikit
tak payah makan ikan kembong, ikan bilis pun ada...
kalu makan 2 kali sehari
Cuba tukar diet tu...
makan 2 hari sekali....
Ishhh, tak pernah aku dengar orang mati tak makan 2 hari sekali
Makan nasi, kandungan gulanya banyak,
elok sangat la kerajaan naikkan harga gula
apa orang kata...
kurangkan gula dalam minuman,
lebihkan gula dalam senyuman...gitu la lebih kurang.
Ehhh...ehhh! Dah terlambat nihhh!
Kul 12 nanti harga minyak naik 5 sen...
diorang dah beratur panjang kat stesyen minyak nih
nak isi minyak penuh-penuh
nanti boleh la tahan sampai tahun depan!!!
banyak save tu yob...
Sehari 5 sen,
Kalu setahun dah berapa?



No comments:

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD