matpek's property ©
MATPEK'S PROPERTY © ~ 2010 COPYRIGHT RESERVED ~ LAYOUT EDITED BY MATPEK

Tuesday, June 15, 2010

Global Warming

Ramai yang mengeluh cuaca sekarang makin panas. Kepanasan matahari semakin terik terutamanya pada waktu tengahari. Kalau tak percaya cuba berdiri kat tengah padang. Tak yah kata setengah jam, 10 minit pun dah tak tahan. Ada yang mengaitkan kepanasan melampau ini balasan kepada manusia yang sering melakukan kerosakan pada muka bumi. Penebangan hutan secara berleluasa, pencemaran industri, penggunaan bahan bakar fosil yang tidak terkawal dan pelepasan gas rumah hijau adalah contoh kerosakan yang dilakukan oleh tangan manusia sehingga memberi kesan kepada bumi.

Disebabkan itu juga pelbagai cara manusia lakukan untuk mengurangkan kesan kepanasan ini. Bagi manusia yang tiap tiap hari kena sinaran matahari selama berjam jam seperti petani dan buruh kasar boleh la berhenti sebentar buat kerja. Tak tahu kat mana nak lepak, apa kata pakcik semua pekena air kat sini. Sure layan.. Setarbak kopi tu beb..bukan main2..konpem tercabar Starbucks lepas ni..hahaha

Bagi pengguna yang tak tahan dengan kepanasan laptop yang melampau disebabkan kesan global warming ini boleh lah cuba upgrade cooler pad masing masing. Mungkin anda perlu kreatif lebih sedikit seperti ini.

Tidak kisah lah mahu letak ais kat bawah laptop ke atau nak jadikan air cond sebagai cooler pad anda janji boleh sejuk dan laptop tak semput bila online..

No comments:

Next previous home
Related Posts with Thumbnails

KOMRAD